tisdag 9 mars 2010

English breakfast (min vegan-verision)

Sojamjölk med (nästan) hemmagjord musli och en mugg apelsinjuice.

  • Basmusli
  • Russin
  • Sultana (vet inte vad det heter på svenska men det är typ gula russin)
  • Cashewnötter
  • Valnötter
  • Grape nuts*

*Blev tipsad om dessa av min chef. De ska vara rika på fiber och järn vilket låter väldigt bra för en vegan tycker jag. När man äter mjölk/youghurt med musli och/eller frukt blir det ganska sött som frukost. Men dessa kändes lite salta så det blev en bra kontrast. De är väldigt hårda också, vilket är fint för tänderna med lite tuggmotstånd. Jag vet inte om eller var de finns i Sverige eller vad det kan tänkas heta på svenska. Dessa är köpta på Tesco så de var nog relativt billiga. Om de inte finns i vanlig matbutik kanske de finns i någon hälsokost eller så kan man fråga och de kan ta in dem.

Detta är nog iallafall min nya favoritfrukost. Känns lyxigt gott men samtidigt väldigt nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar